Hlučné rozvody u motorů 1,6 CDTI

Vytahaný rozvodový řetěz se zpravidla objevuje u těchto modelů OPEL s dieselovými motory 1,6 CDTI:
ASTRA J,K; INSIGNIA A, B; MERIVA B; MOKKA; ZAFIRA C

Začínají se u nás množit případy s hlučnými řetězovými rozvody.
Nejčastější projevy jsou kovový chrastivý zvuk z oblasti mezi motorem a převodovkou. Z pravidla je motor hlučný za studena a po delší době se zvuk ozývá i při provozní teplotě motoru.

Příčina:
Při vytahaném a nedostatečně napnutém řetězu dochází k jeho rozkmitání, které způsobí poškození spodní vodící lišty, zejména její plastové části. Ta se poté probrousí a časem praskne. Po ulomení dále následuje probrušování kovové části vodící lišty a hliníkového odlitku bloku motoru. V extrémních případech dochází k odlomení kovové části vodící lišty, která spadne do pohonu olejového čerpadla. Tam shodí řetěz který pohání olejové čerpadlo a motor přestane mazat.

Tento proces obrušování součástí je provázen chrastivými zvuky z oblasti rozvodů který vychází mezi motorem a převodovkou

Oprava:
-  výměna rozvodové sady řetězu včetně vodících a a napínacích lišt
- výměna spodního řetězu včetně napínací lišty
- výměna těsnění pod víkem ventilů
- výměna těsnění v krytu rozvodů
- výměna oleje v motoru
- výměna chladící kapaliny

Běžná cena opravy se pohybuje kolem 38-39 tis. korun včetně DPH

Autotechnik Zralý s.r.o.    Ι   BoschCarService   Ι   Jindrova 1389/58   Ι   Praha 5 – Stodůlky   Ι    Tel: 724 365 504   I   stodulky@zraly.cz