Vytahaný rozvodový řetěz se zpravidla objevuje u těchto modelů OPEL s dieselovými motory 1,6 CDTI:
ASTRA J,K; INSIGNIA A, B; MERIVA B; MOKKA; ZAFIRA C
Začínají se u nás množit případy s hlučnými řetězovými rozvody.
Nejčastější projevy jsou kovový chrastivý zvuk z oblasti mezi motorem a převodovkou. Z pravidla je motor hlučný za studena a po delší době se zvuk ozývá i při provozní teplotě motoru.
Příčina:
Při vytahaném a nedostatečně napnutém řetězu dochází k jeho rozkmitání, které způsobí poškození spodní vodící lišty, zejména její plastové části. Ta se poté probrousí a časem praskne. Po ulomení dále následuje probrušování kovové části vodící lišty a hliníkového odlitku bloku motoru. V extrémních případech dochází k odlomení kovové části vodící lišty, která spadne do pohonu olejového čerpadla. Tam shodí řetěz který pohání olejové čerpadlo a motor přestane mazat.
Tento proces obrušování součástí je provázen chrastivými zvuky z oblasti rozvodů který vychází mezi motorem a převodovkou
Oprava:
- výměna rozvodové sady řetězu včetně vodících a a napínacích lišt
- výměna spodního řetězu včetně napínací lišty
- výměna těsnění pod víkem ventilů
- výměna těsnění v krytu rozvodů
- výměna oleje v motoru
- výměna chladící kapaliny
Běžná cena opravy se pohybuje kolem 45-47 tis. korun včetně DPH
Autotechnik Zralý s.r.o. Ι BoschCarService Ι Jindrova 1389/58 Ι Praha 5 – Stodůlky Ι Tel: 724 365 504 I stodulky@zraly.cz